תוכנית עבודה בנושא הקריירה שלנו

מתוך מאמר שלי שפורסם בישראל היום בתאריך 29/12/20
אם לא עשיתם זאת עד היום, השנה אני מציעה לכם לנהוג קצת אחרת. כמו החברות הגדולות והעסקים, פנו לכם זמן והכינו תוכנית עבודה בנושא הקריירה שלכם. ובלי תירוצים, גם חודש ינואר הוא זמן מצוין לכך, וההשקעה תחזיר את עצמה כבר במהלך השנה.
נשמע קצת מוזר? לדעתי ממש מתבקש.
ואם צירוף המילים "תוכנית עבודה" מפחיד אתכם, אז תתייחסו לזה בראש ובראשונה, כאל עצירה להסתכלות אחורה על השנה שעברה. במהלך השנה הייתם עסוקים בריצה היומיומית והניסיון לשלב בין כל המשימות: בית, עבודה, משפחה, חברים ותחביבים. לא אפשרתם לעצמכם לעצור, לראות את הדברים שהספקתם לעשות, לשמוח ולהודות על כך.
אז פנו לכם זמן ביומן וערכו רשימה של כל הדברים הטובים שעשיתם בשנה החולפת, בכל תחומי חייכם. תתפלאו לגלות שישנם לא מעט כאלה. לאחר רגשות הפליאה והשמחה, ענו על השאלה הראשונה: מהם הדברים שאתם רוצים להמשיך לעשות גם בשנה הבאה?
אחר כך שאלו את עצמכם מה הייתם רוצים להמשיך ולעשות אבל דורשים שיפור? מהם הדברים החדשים שהייתם רוצים לעשות השנה?
אני מאמינה שנושא הקריירה/ העבודה שלכם יתפוס מקום ברשימה שהכנתכם.
ולכן ממליצה שתשאלו את עצמכם סט נוסף של שאלות:
האם אתם נמצאים במקום העבודה שנכון לכם? או שמשכנעים את עצמכם שהוא מתאים כי זהו אזור הנוחות שלכם?
האם נכון לכם לעשות כעת שינוי?
האם אתם מוכנים לצאת מאזור הנוחות, לעזוב את היציבות והביטחון שבמוכר, לשנס מותניים ולהשקיע את כל מה שנדרש על מנת לייצר לעצמכם את המציאות הנכונה והטובה עבורכם?

רגע! לא להיבהל!

אנשים נוטים לחשוב ששינוי קריירה משמעותו בהכרח עזיבת מקום העובדה הנוכחי, הסבה מקצועית והתחלה מחדש בעולם התעסוקה. אז תשמחו לשמוע שלא בהכרח!
ייתכן שתגיעו למסקנה שהעבודה כבר אינה הדבר החשוב והמשמעותי בחיים שלכם ולכן תחליטו להמשיך לעבוד בתחום ובמקום העבודה הנוכחי שלכם ובמקביל תפתחו את תחום העניין הנוסף בזמנים שמחוץ לשעות העבודה.
ייתכן שתבינו שתחום העיסוק שלכם עדיין רלוונטי ומעניין אתכם, ואתם מעוניינים להמשיך ולעסוק בו בשינויים כאלה ואחרים. במקרה זה לא יידרשו שינויים דרסטיים. זה הזמן להגדיר מהם השינויים הרצויים וכיצד יש לפעול כדי לעשות אותם.

יכול להיות שתחום העיסוק שלכם מעניין אתכם, אך תגלו שישנו תפקיד או תפקידים אחרים בתחום, בהם אתם יכולים לממש את עצמם בצורה טובה יותר. במקרה הזה, אם תעדיפו לעבור לתפקיד החדש תדרשו לעשות התאמות במציאות החיים הנוכחית שלכם. שינויים אלו הם מינוריים ביחס לשינויים הדורשים הסבה מקצועית ומעבר לעולם תוכן שונה לחלוטין.
אם אתם מזהים בכם צורך מהותי בשינוי, סביר שיידרש מאמץ משמעותי יותר. אני מאמינה שכאשר תגלו אפשרויות וכיוונים חדשים שלא חשבתם עליהם תחוו רגשות חיוביים של שמחה, התרגשות ותשוקה. אני לא מתעלמת מכך שיהיו גם תחושות של חשש, פחד, בלבול ואולי אפילו חרדה, אך הרגשות החיוביים שיעלו יתנו לכם את האנרגיה והדרייב לבצע את השינוי ולהתמיד בו.
סיבה נוספת לכך שלא צריך להיבהל: גם השינויים הגדולים ביותר נעשים בצעדים קטנים.
כאשר תחליטו מה השינויים שאתם רוצים לעשות, פרקו כל פעולה למשימות. כשרשימת המשימות תהיה מוכנה, התחילו לשבץ אותן ביומן.
אמצו לעצמכם שיגרה: בכל יום השתדלו לעשות לפחות פעולה אחת שתקדם אתכם להשגת היעד שהצבתם לעצמכם.
נשמע לכם מפחיד, מורכב או מסובך, אתם רוצים לעשות שינוי אבל חוששים?
אימון קריירה הינה דרך מעשית שמקצרת את הדרך, עוזרת להתמקד בפעולות להתקדמות בכיוון הנכון ולסייע בקבלת החלטות נכונות בהמשך.

המון הצלחה בכל החלטה שתקבלו!

חושבים על שינוי קריירה?
קבלו ממני שיחת מיקוד ללא עלות

מכיר מישהו שהמסר הזה יכול לעניין אותו? תהיה חבר ותשתף

 

מידי שבוע אני מעלה תכנים מעניינים על אנשים, קריירה ותעסוקה

מוזמנים גם להקשיב לפודקאסטים שלי באתר, או בפלטפורמה בה אתם מקשיבים לפודקאסטים: ספוטיפיי,  יוטיובאפל פודקאסטגוגל פודקאסט וכו'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חושבים על שינוי קריירה?
קבלו ממני שיחת מיקוד ללא עלות
גילי פיינשטיין מאמנת לשינוי קריירה - רעיונות לשינוי

היי! אני מעלה לאתר שלי תכנים רבים בנושא קריירה ואפקטיביות בעבודה, שממש חבל לפספס!

מלא.י כאן את המייל שלך

וכך נוודא שתשמע.י ממני בכל פעם שתוכן חדש, מקורי ואיכותי יעלה לאתר. מבטיחה לא להציק יותר מדי 🤞
גילי 🙂

דילוג לתוכן