7 טיפים לשינוי קריירה

7 טיפים שיעזרו לך
לעשות שינוי קריירה

"חיים רק פעם אחת, אבל אם אתה עושה את זה כמו שצריך, פעם אחת זה מספיק" (מיי ווסט)

אנחנו חיים רק פעם אחת, וחלק ניכר מהחיים האלה נמצאים בעבודה. כדאי שנעשה זאת בדרך הטובה והנוחה ביותר עבורנו, כך שלא נבזבז את חיינו במקום בו אנחנו לא נהנים ולא מרגישים מסופקים. יכול להיות ששינוי הקריירה יהיה יזום על ידנו, ויכול להיות שהוא יהיה שינוי כפוי. כך או אחרת, אם שוקלים ברצינות לעשות שינוי קריירה, כדאי להיערך לזה נכון.

ריכזתי עבורך כמה טיפים שעשויים לעזור לך בתהליך:

1.בחינה עצמית מתמדת

לפני שאתם עושים צעד כלשהו, אם זה בחיפוש מקום העבודה הראשון שלכם, ואם באמצע החיים, כחלק מההחלטה על שינוי קריירה, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות ורצוי שתעלו את התשובות על הכתב.

  1. מה אני אוהב.ת לעשות? כמובן דברים שיכולים להיות רלוונטיים לתחום הקריירה שלך
  2. מה היכולות והתכונות הטובות שלי? שיסייעו לי בכיוון שאבחר
  3. איזה מהן יכולות להוות יתרון כשאני מחפש עבודה? כלומר יעזרו למעסיק להבין שכדאי לו לקחת אותי לעבודה או שיעזרו לעסק שלי לצמוח (במקרה שבחרתי להיות עצמאי)
  4. על סמך התשובות לשאלות הקודמות- לְמָה אני מתאים.ה? איזה סוגי תפקידים כדאי שאחפש? באיזה חברות? כעצמאי, פרילנס או כשכיר?

אם אתם אוהבים את מה שאתם עושים ומביאים לידי ביטוי את היכולות שלכם, אתם במקום הנכון. אם לא – התשובות לשאלות האלה יסייעו בידכם למצוא את הכיוון הנכון לכם. חשוב שהתחום שתבחרו יעניין אתכם ותפעלו מתוך תשוקה. כך תוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים בהם תתקלו במהלך הדרך. חשוב שלא תבחרו את הכיוון שלכם רק על סמך השכר המקובל לאותו תפקיד.

מידי שבוע אני מעלה תכנים מעניינים על אנשים, קריירה ותעסוקה

2. בהירות פנימית

הדבר הנכון והחשוב בעיני הוא להתחבר לפנימיות ולהיות בהקשבה לצורך ולרצון האמיתי. לא להתפתות לרעשים החיצוניים או למה יגידו אנשים אחרים. להיות בחשיבה חיובית שמפנה את השיח הפנימי שלנו לכיוונים הנכונים, כך שתרגישו בטוחים בדרך ובהחלטות שלקחתם ובעקבות כך גם תבוא ההצלחה. ככל שהתשובות שתתנו לעצמיכם יהיו מדויקות יותר, תיווצר אצלכם בהירות פנימית: הדברים יהיו ברורים, חדים ותחושו שקט פנימי.
ככל שתהיו מדוייקים יותר, בהירים יותר וכנים יותר עם עצמכם, המסרים שתשדרו לסביבה יהיו מדויקים יותר וכך לא תמצאו את עצמכם, חלילה, במקומות שאינכם רוצים להיות בהם, או שאינם נכונים או מדויקים לכם. הדברים גם יקרו בקלות רבה יותר.

3. כל אחד והקצב שלו. בחרו לעשות שינוי קריירה בדרך שנכונה לכם.

אנשים חוששים משינוי קריירה משום שהוא נתפס כמשהו גדול, משמעותי ומאיים. הם מפרשים שינוי קריירה בהכרח כהסבה מקצועית ויציאה מאזור הנוחות. לכן ברוב המקרים נמנעים מלהתחיל בתהליך. חשוב לדעת ששינוי קריירה יכול להיות משהו מינורי יותר, והוא אכן כזה ברוב המקרים, כמו הרחבת תחומי אחריות בעבודה הנוכחית, או מעבר לתפקיד אחר באותו ארגון.
שינוי קריירה כזה הוא שינוי קל יותר לביצוע ולעיכול. אם תחליטו שאתם רוצים לפתח מסלול קריירה – כדאי שתבנו תוכנית שתבטיח התפתחות ואופק קידומי. אם תגיעו למסקנה שכל תכלית העבודה עבורכם היא פרנסה בלבד, נכון יהיה לבנות תוכנית שבה חלוקת זמן נכונה בין הזמן המוקדש לעבודה לזמן המוקדש לעיסוקים האחרים שלכם. מה שחשוב הוא, שתזהו מהו השינוי הנכון עבורכם ותעשו אותו במידה ובקצב המתאים לכם.

4. מתחילים בשינוי קריירה רק אחרי עבודת הכנה

החלטתם מהו שינוי הקריירה הנכון עבורכם? אל תמהרו להתפטר ממקום העבודה הנוכחי שלכם! נצלו את הזמן לבדיקה והכנת הקרקע לשינוי. ייתכן שהשינוי יביא איתו ירידה זמנית בשכר וברמת החיים ויש להתכונן לכך וגם להכין את בני המשפחה, כמובן שרצוי למצוא מקור להשלמת הפער בתקופה זו, הדבר יסייע לשקט הנפשי שלכם וכך תוכלו לבחון את הדברים בצורה אובייקטיבית ושקולה . זה הזמן הנכון ללמידה: ללמוד על הארגון והתפקיד אליו אתם מתמיינים, להבין האם יש לכם פערי ידע שחשוב לגשר עליהם, ולהירשם לקורסים וסדנאות שיסייעו לכם בכך. 

קיימים כיום מגוון עצום של קורסים דיגיטליים ללימוד עצמי בבית, שיכולים לאפשר להתחיל את השינוי בנקודת פתיחה טובה יותר, חלקם אפילו חינמים, או בעלויות של כמה עשרות שקלים. 

באתר לשכת התעסוקה ישנם קורסים דיגיטליים רבים ומגוונים בחינם. קיימות פלטפורמות קורסים דיגיטלים כמו  UDEMY ו- LYNDA, שהן פלטפורמות שבהן ניתן למצוא אלפי קורסים שיכולים להיות רלוונטיים גם עבורך. מרבית הקורסים אומנם באנגלית, אולם ניתן למצוא לעיתים גם קורסים בעברית.

אם לא מצאתם את הקורס הדיגיטלי בפלטפורמות חפשו בגוגל את תחום הידע הרצוי + המילה "קורס דיגיטלי", "קורס אונליין", "קורסים מוקלטים" וכו'. אם אתם מחפשים לשפר יכולות משא ומתן, מכירות, פרזנטציה וכו' הקורסים באתר של עופר רשף לדוגמא, עשויים להיות רלוונטים עבורכם. 

הערת שוליים: גם אני מצאתי שקורס דיגיטלי יכולה להיות דרך נהדרת להעביר את הידע והניסיון שלי הלאה.  בימים אלו, אני עובדת על הקורס הדיגיטלי שיועלה לאתר שלי. בכדי לקבל עדכון כשהוא יצא, הרשמו כאן לרשימת התפוצה שלי ואף תזכו בקופון הנחה בזמן ההשקה.

נקודה חשובה נוספת- אם יש כיוון מסוים שחשבתם עליו, הדרך הטובה ביותר היא להתנסות! ההתנסות הזאת תאפשר לכם להבין האם שינוי הקריירה הזה נכון לכם. הבדיקות נכונות גם במקרה של הסבה מקצועית.

כאשר המטרה להפוך משכיר לעצמאי, כדאי לנצל את שעות הערב, אחרי העבודה, להקמת תשתית לעסק. לדוגמה: למידה והתמקצעות בעולם השיווק שהוא המפתח להצלחת העסק. המוצר או השירות שלכם יכול להיות מצוין, אבל אם לא תשווקו אותו נכון, אף אחד לא יידע עליו ולא יקנה מיכם. היום, במציאות הנוכחית, חשוב מאוד ללמוד ולהתפתח בתחום השיווק הדיגיטלי: שנושאים כמו ערוצי שיווק, (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם..), כלי שיווק (אתר, דף עסקי ..), משפך דיגיטלי ,קידום אורגני, קידום ממומן ומחקר מתחרים ומילות מפתח לא יהיו מילים זרות עבורכם. 

לא יודעים מאיפה להתחיל? 

אתם יכולים להכין את התשתית לאתר של העסק שלכם, שיכול להיות בשלב הראשון צנוע ובסיסי. אתם יכולים להתחיל לכתוב את התכנים שלכם בעצמכם או להסתייע במישהו חיצוני. זה נשמע לכם מורכב ומסובך? 

פנו למעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים! שם תוכלו למצוא, נוסף על קורסים ומענקים, גם חיבור ליועצים עסקיים שיוכלו ללוות אתכם בצעדים הראשונים להקמת העסק.

כאשר התשתית מוכנה וברור לכם מהם השירותים שאתם מציעים ומה הייחוד שלכם, נקודת הפתיחה שלכם תהיה טובה יותר. כך תרגישו בטוחים יותר לעזוב את מקום העבודה ולהתחיל את דרככם החדשה. 

5. שינוי קריירה – להיות יוזמים ופרואקטיביים

חשוב להפנים ולהכיל את העובדה ששינויי קריירה הם חלק מהמציאות התעסוקתית שלנו . כל אחד מאיתנו נדרש לעשות מספר שינויי קריירה לאורך חייו. הכנה והיערכות לשינוי קריירה, הן מבחינה נפשית והן מבחינה מעשית, כלכלית ומקצועית, תאפשר להתמודד עם שינוי קריירה בצורה טובה יותר ולצאת ממנו מחוזקים ואולי אף לשפר את מצבנו.
היוזמה וההתכוננות מראש תפחית את ההלם ותסייע להתמודד עם הקשיים שמביא איתו שינוי קריירה. אם נבחר להתלהב, להתרגש ולהוביל את הסיטואציה, סביר שנדביק בכך גם את המראיינים והמעסיקים הפוטנציאלים שלנו.

6. שינוי קריירה – צעדים קטנים עושים שינוי גדול

שינוי קריירה הוא דבר לא פשוט. גם אם יש לנו תוכנית פעולה מתאימה, אורכה של הדרך עלול לייאש אותנו. הדבר הנכון הוא לפרק את הדרך שנבחרה למשימות, לפרק כל משימה לפעולות נדרשות ופשוט להתחיל לעשות. ככל שהמשימות קטנות ופשוטות יותר, יהיה לנו יותר קל, יותר בר השגה. ההתנגדות שאנו חשים תתחלף בתחושת מסוגלות וכך נתקדם צעד צעד.

חשוב לאמץ שיגרה בה כל יום עושים לפחות פעולה אחת שמקרבת אותנו ליעד, וכך לאחר זמן, בו נאפשר לעצמנו לעצור ולבחון את מצבינו, נגלה שהתקדמנו באופן משמעותי וזה כשלעצמו ידרבן אותנו להמשיך ולהשיג את היעד.

7. שינוי קריירה - לא לשבת על זרי הדפנה

גם אם כרגע אתם נמצאים במקום בו טוב לכם, אתם מרוצים ממקום עבודה, מהשכר, או הקירבה הביתה, היו כל הזמן ערניים וחפשו את הדבר הבא. הקפידו ללמוד ולהתפתח ולהפעיל סקרנות על מנת להישאר מעודכנים. במציאות היום, המעסיקים משאירים אצלם רק את העובדים שמייצרים להם ערך. אם תתמידו בלמידה והתפתחות, תגדילו כל הזמן את הערך שלכם בשוק העבודה וכך, גם אם תפוטרו, תמיד יימצא המעסיק הבא שירצה להעסיק אתכם בזכות הערך שלכם. מחפשים טיפים לשינוי קריירה? 
זה הטיפ החשוב ביותר: שינויים מכל סוג וגם שינויי קריירה הם חלק מהמציאות היומיומית שלנו, חשוב שנפנים את זה ונסגל לעצמינו תפיסה של שינוי כדרך חיים. כאשר השינוי ייתפס על ידנו באופן הזה, נצליח להתמודד איתו בצורה הטובה ביותר.
בהצלחה !

מכיר מישהו שהמסר הזה יכול לעניין אותו? תהיה חבר ותשתף

 

חושבים על שינוי קריירה?
קבלו ממני שיחת מיקוד ללא עלות

לקוחות מספרים ש...

"לכו בביטחון לכיוון החלומות שלכם.
חיו את החיים שאתם מדמיינים"

(הנרי דיוויד ת'ורו)

גילי פיינשטיין תהליך שינוי קריירה
גילי פיינשטיין מאמנת לשינוי קריירה - רעיונות לשינוי

היי! אני מעלה לאתר שלי תכנים רבים בנושא קריירה ואפקטיביות בעבודה, שממש חבל לפספס!

מלא.י כאן את המייל שלך

וכך נוודא שתשמע.י ממני בכל פעם שתוכן חדש, מקורי ואיכותי יעלה לאתר. מבטיחה לא להציק יותר מדי 🤞
גילי 🙂

דילוג לתוכן