שינוי קריירה אצל נשים

שינוי קריירה אצל נשים

גילוי נאות לפני שמתחילים לקרוא את הפוסט בנושא שינוי קריירה אצל נשים:
נושא מגדר ופמיניזם רחוק ממני כשנות אור. חברותי יטענו שאני ממש לא דוגמה אופיינית למציאות הנשית הרווחת.

לפני שמתחילים, כמה עובדות על שינוי קריירה אצל נשים:

שינוי קריירה אצל נשים לא בהכרח ורוד ואין בכוונתי להתעלם מנתונים כואבים ואמיתיים. אספתי כאן מספר עובדות לא מחמיאות, ממחקרים שונים שפורסמו בארבע שנים האחרונות. ניתן לראות שלמרות שנדמה לנו שהדברים במגמת שיפור, בפועל המציאות אינה כזו עבור רוב הנשים.
אם את אישה, אז יש סבירות גבוהה שלפחות חלק מהדברים האלה נכונים לגביך:

  • למדת בתיכון מקצועות הומניים
  • עשית "רק" 4 יחידות בגרות במתמטיקה
  • שירתת בצבא בתפקיד "של בנות"
  • למדת באוניברסיטה חינוך/ הוראה/ מקצועות עזר רפואיים/ ביולוגיה
  • הפסקת לעבוד או הקטנת את כמות שעות העבודה שלך לאחר כל לידה
  • את זו שאוספת את הילדים מהגן ברוב ימות השבוע, או יותר פעמים בשבוע מבן זוגך
    את זו שקמה לילדים בלילה/ מחליפה להם חיתול
  • אם את חד הורית – סביר שבתקופה הנוכחית את מתמודדת לבדך עם סגר, תעסוקה לילדים, עבודה מהבית, והבטחת פרנסה.
  • ייתכן שאת מועסקת כעובדת קבלן ומעמדך התעסוקתי בסכנה – נכון תמיד ובעיקר כעת בתקופת הקורונה
  • את חשה אשמה על כך שאינך זמינה לעבודה מחוץ לשעות העבודה
  • את חשה אשמה על כך שאינך זמינה למשפחתך כפי שהיית רוצה
  • את חשה אשמה על כך שאת לא מצליחה להחזיק את כל הכדורים באוויר
  • השכר שלך נמוך משל גבר בתפקיד מקביל לשלך
  • גם אם סיימת תואר ראשון/ שני /שלישי – ההשתלבות בצוות הבכיר באוניברסיטה קשה מאוד והסיכויים לכך נמוכים

להסתכל על השינוי מזווית אחרת

אחרי שהכרנו במציאות הלא מחמיאה, אני מציעה לכם. להסתכל על השינוי מזווית ראייה קצת אחרת.
באומרי זאת, אני מדמיינת בועת חשיבה מעל ראשי בה ביתי היקרה אומרת בטון כועס וחסר סבלנות: "כן אמא, איזה משהו טוב יש לך לומר עכשיו?"
צודקת הבת שלי, אני מעצבנת עם ההסתכלות החיובית שלי על כל דבר, אבל בכל זאת:
לראייתי, אנו הנשים נהנות מיתרון השמור לנשים בלבד. מספר פעמים בחיינו יש לנו את האפשרות לקחת פסק זמן ולחשב מסלול מחדש באופן שאינו מלאכותי.

שינוי קריירה אצל נשים מתקבל כלגיטימי בסיומה של כל "חופשת לידה"

במיוחד היום, כאשר מקובל להאריך את חופשת הלידה עד לתקופה של שנה ולהנות מהאימהות ומליווי צמוד של התפתחות התינוק שלנו מעבר ל-3 חודשים הראשונים לחייו.
את הזמן הזה כדאי לנצל גם לבחינה מחדש של הקריירה שלנו. זו הזדמנות עבורנו לשקול מַעֲבָר לתפקיד אחר אצל אותו מעסיק או לתפקיד אחר אצל מעסיק חדש, כקפיצה הבאה בקריירה.
לפי הלמ"ס, מס' הילדים הממוצע למשפחה בישראל, נכון לשנת 2019 הוא 3.1. הנה 3 הזדמנויות לפחות, בשנים שונות, לשינוי יזום על ידנו של כיוון הקריירה שלנו!

שינוי קריירה אצל נשים אחרי גיל 40

השלב הבא בו נצפה את השינוי, הנתפס גם הוא כלגיטימי, הוא כאשר הילדים גדלים והופכים יותר עצמאיים. מחקרים מראים שמגיל 40 ואילך, אחוז הנשים שעושות את השינוי גבוה משמעותית מאשר אצל הגברים: 73% ממבצעי השינוי בגילאים אלו הם נשים לעומת 27% גברים.
זוהי הזדמנות לעבור מתפקידים זוטרים יותר או תפקידים בתחומים המאפשרים גמישות בשעות העבודה, בהם אולי אנו חשות חוסר מיצוי וחוסר סיפוק, לתפקידים בכירים יותר או תפקידים שבעבר לא יכולנו להתחייב אליהם ובמציאות החדשה אנחנו פנויות יותר מעשית, ריגשית ונפשית.
שינוי קריירה אצל נשים נעשה גם בשלב מאוחר יותר בחיים, כאשר הילדים פונים לחיים עצמאיים ועוזבים את הבית. כאן ההזדמנות גדולה עוד יותר בעיני. זוהי הזדמנות נפלאה לבחינה מחדש של כל אורחות החיים והתאמתם למציאות החדשה. באופן גס ניתן לומר שישנן שתי אפשרויות לבחור מהן: האחת – לנצל את השינוי המשפחתי לשינוי קריירה, גדילה והתפתחות נוספת, והשנייה – להעדיף "תעסוקה" על פני קריירה: לבחור בעבודה באחוזי משרה קטנים יותר, בשכר נמוך יותר, המאפשר קיום בכבוד וניצול הזמן שהתפנה לעיסוקים והתפתחות בתחומים אחרים אליהם לא התפנינו עד עתה בגלל כל מיני אילוצים.

שינוי קריירה אצל נשים – סיפורה של דורית קינן

מלווה התפתחותית, יועצת שינה ומדריכה להורות ראשונית
דורית, התלבטה בגיל 45 לגבי המשך דרכה המקצועית. סיפורה מוכיח שבכל גיל, כאשר ישנו רצון ומוכנות לשינוי, ניתן להקפיץ את הקריירה לשלב הבא:
"את גילי הכרתי לפני כחמש שנים, בדיוק ברגע ההתלבטות הגדולה בחיי האם להמשיך להיות שכירה במשכורת בטוחה או לצאת לדרך עצמאית בתחום שיש לי אליו תשוקה. הבנתי שאם לא אעשה זאת עכשיו , בטוח שלא אעשה זאת בעתיד. הרגשתי שאני צריכה יד מכוונת, מישהו שיראה מזווית ראיה מקצועית אם המהלך שאני מתכננת ריאלי ויניב פרנסה בהמשך.
לאחר שתי פגישות עם גילי, הבנתי שמצאתי תשוקה חדשה בחיי ונרשמתי ללימודי ליווי התפתחותי לתינוקות. לא לפני שהיא ווידאה שהחלטותיי פרקטיות לעתיד: "זה יפה שלאדם יש חלום חדש אך צריך לוודא שמימוש החלום יצליח לייצר פרנסה שניתן להתבסס עליה".

גילי כיוונה אותי בצורה מקצועית ומדויקת. כחלק מארגז הכלים, קיבלתי אז המלצה חשובה שמשרתת אותי גם היום ועזרה לי לא לקרוס בתקופת הקורונה: לא לוותר על הלקוח האחד הגדול שלי, שמניב לי פרנסה טובה בחו"ל, ובמקביל לפתח כל הזמן ערוצים נוספים בארץ. כך שיצאתי לדרכי החדשה עם תכנית ברורה ומאורגנת גם לימים הקשים אם יגיעו, והם הגיעו! אני רואה בכך אחריות מקצועית ברמה הגבוהה ביותר.
הקשר עם גילי לא נותק, כל צומת כשהגעתי אליה והייתי צריכה להתייעץ גילי הייתה שם בשבילי. כשהגיעה תקופת הקורונה והשמיים נסגרו הלקוח הגדול לא סיפק לי עבודה, מה שפגע בהכנסות העסק שלי ביותר מ40%. גילי הייתה שם, עם אותה המלצה ראשונית, יחד מצאנו דרכים חלופיות והעסק שלי חזר לשגשג למרות השינוי והמשבר.
לאורך כל הדרך הרגשתי שגילי מאחוריי והיא לא תיתן לי לעשות צעד לא בטוח, או להיכנס ל'בורות' לא ברורים. שהיא מודעת לכך שאני חד-הורית ויש לי אחריות לפרנסת המשפחה והיא דואגת לצמיחה האישית והמקצועית שלי באחריות.
תחושה זו חשובה במיוחד לעסק קטן שמסתמך רק על אדם אחד, גם היום, למרות שתהליך הליווי הסתיים, אני יודעת שיש עוד עין עוד קול עוד מישהו ששותף להצלחה."

לאתר של דורית: doritkeinan.co.il

מכיר מישהו שהמסר הזה יכול לעניין אותו? תהיה חבר ותשתף

 

מידי שבוע אני מעלה תכנים מעניינים על אנשים, קריירה ותעסוקה

מוזמנים גם להקשיב לפודקאסטים שלי באתר, או בפלטפורמה בה אתם מקשיבים לפודקאסטים: ספוטיפיי,  יוטיובאפל פודקאסטגוגל פודקאסט וכו'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חושבים על שינוי קריירה?
קבלו ממני שיחת מיקוד ללא עלות
גילי פיינשטיין מאמנת לשינוי קריירה - רעיונות לשינוי

היי! אני מעלה לאתר שלי תכנים רבים בנושא קריירה ואפקטיביות בעבודה, שממש חבל לפספס!

מלא.י כאן את המייל שלך

וכך נוודא שתשמע.י ממני בכל פעם שתוכן חדש, מקורי ואיכותי יעלה לאתר. מבטיחה לא להציק יותר מדי 🤞
גילי 🙂

דילוג לתוכן