השנה ה- 13 – לִבְרִיאוּת!

מי היה מאמין שהגענו לשנה ה-13! ועוד איזו שנה….על מה אני מדברת? בואו נתחיל מההתחלה…
לפני 13 שנה נכנסנו משפחתי ואני לבית החלומות שלנו. היינו בתנופה של יצירתיות ועיצוב ורצינו לשתף את המשפחה הקרובה, השכנים החדשים וכמה חברים בשמחה הכפולה של הכניסה לבית והשנה החדשה.
הרגשנו שהדבר שהכי מייצג את התחושות שלנו הוא משל האבנים המפורסם.
ברוח היצירתיות רכשנו 15 כלי זכוכית שקופים ומרובעים, לתוכם הכנסנו חלוקי נחל בגדלים שונים ואבני שוקולד צבעוניות שייצגו את האבנים הקטנות. כל כלי נארז בצלופן שקוף והוצמד אליו נייר מגולגל קשור בסרט ובו הודפס משל האבנים.
כמובן שמסרנו אותם פנים אל פנים והתגובות היו משמחות ומרגשות.
בשנה שלאחר מיכן החלטנו שאנחנו רוצים להתחיל מסורת שבה אנחנו כותבים ברכה, מעצבים אותה, מדפיסים ושולחים בדואר. כן, ממש OLD SCHOOL, שולחים בדואר! דווקא בגלל שהחיים נהיו דיגיטליים ולא אישיים, לתת את הזווית שלנו.
ליוזמה הזו שותפים כל בני הבית. בתחילה קצת באי רצון, אבל במהלך השנים בשמחה רבה ובהתרגשות. כל שנה מתווספים נמענים חדשים לרשימת התפוצה והשנה נמסרו בדואר ופנים אל פנים 300 ברכות!

תהליך היצירה

האנשים נחשפים מידי שנה לברכת השנה טובה כשהם מקבלים אותה ביד או בדואר, ואינם מודעים לתהליך השלם והארוך שמוביל לתוצאה הסופית.
זה הזמן לשתף.
מידי שנה בתחילת אוגוסט, מתחיל יתוש הַבְּרָכָה לזמזם לי בראש. עולה בי החשש שאולי השנה לא נצליח למצוא רעיון מדליק, כי כמה כבר אפשר לחדש. בשלב החיפוש עולים כל מיני רעיונות, נופלים הרבה רעיונות, נאספים כל מיני ציטוטים להשראה וגם סיפורים ומשלים.
ככל שעברו השנים הסתבר שהרעיון שנבחר בסוף, הוא תמיד משהו שמזקק את הלמידה או התובנה המשמעותית שלנו מהשנה שחלפה.
כשנאספים מספיק רעיונות שיש בהם בשר, הם מובאים בפני בני הבית. מה שמדליק את כולנו , או לפחות לא מפריע לאף אחד מאיתנו 😊 עובר לשלב הבא.
בשלב הבא, אני כותבת את התוכן הראשוני ומציירת את הסקיצה הראשונה.
הסקיצה מועברת לכל בני הבית ומתחיל שלב השיפורים והדיוקים של המסר. כל פעם מישהו אחר נותן את הרעיון או התיקון המשמעותי שעושה את הברכה למה שהיא בסופו של דבר.
בסיום השלב הזה, יש בידנו סקיצה סופית ואפשר לעבור לשלב העיצוב.

מנהלות ועניינים

אנחנו מתחילים לחפש מי יבצע את העיצוב בפועל, כי זה לא הצד החזק שלנו. במשך שנים רבות נעזרנו בחבריי לעבודה, חברים של בני הצעיר, בכל מי "שנִתְפָשׂ בַּחַכָּה " ומסכים לקחת על עצמו את המשימה.
כשהברכה מוכנה אנחנו שמחים ונרגשים, אבל יודעים שעוד מלאכה רבה לפנינו. יצרנו קובץ נמענים בו כל אחד מבני המשפחה שיתף את רשימת המכותבים שלו. כמובן שבכל שנה כולנו עוברים שוב על הרשימה, מעדכנים כתובות, ומוסיפים נמענים חדשים כתוצאה מהחוויות והקשרים החדשים שיצרנו במהלך השנה החולפת. כך הגענו השנה ל- 300 הברכות.
כשבידנו מספר הנמענים הסופי, נרכשות המעטפות ומודפסות הברכות. כל ברכה מוכנסת למעטפה, על המעטפה נרשמים שם וכתובת ונעשית חלוקה בין אלו שיישלחו בדואר לאלו שיימסרו פנים אל פנים. מי שרחוק וסביר שלא נצליח לפגוש לפני ראש השנה – מקבל את הברכה בדואר.

אהבה והתרגשות – כי מי שנותן מקבל

כשליש מהאנשים מקבלים את המעטפה שלהם באמצעות הדואר. השאר במפגש פנים אל פנים שמייצר חוויות ושמחה גדולה. אין כמו לפגוש אנשים שאתה אוהב, במיוחד אם הפעם האחרונה שפגשת אותם היתה כשנתת להם את השנה טובה בשנה שעברה 😊.
זו ההזדמנות לחיבוקים, להתעדכנות ולחידוש קשרים. אפילו הקורונה לא מנעה את השמחה הזו, רק את החיבוקים…
אני מצרפת כאן דוגמית קטנה מתוך תגובות מרגשות שכתבו אנשים.
השנה מבחינתי היא שנה מיוחדת במינה. בחצי שנה האחרונה עבדתי במרץ על הקמת העסק העצמאי שלי לאימון קריירה אישי ואפקטיבי. האתר שלי הוא התוצר המשמעותי של החקר והבדיקה הפנימית שעשיתי בחצי שנה האחרונה שהובילו אותי למה שאני עכשיו.
הרעיון לשתף באופן דיגיטלי את הברכה עם קוראי האתר שלי הפיח בי שמחה מיוחדת.
הנה היא לפניכם, ברכת שנה טובה תשפ"א !

שתהיה לכולנו שנה טובה, בריאה ושמחה 😊 אמן!

מכיר מישהו שהמסר הזה יכול לעניין אותו? תהיה חבר ותשתף

 

מידי שבוע אני מעלה תכנים מעניינים על אנשים, קריירה ותעסוקה

מוזמנים גם להקשיב לפודקאסטים שלי באתר, או בפלטפורמה בה אתם מקשיבים לפודקאסטים: ספוטיפיי,  יוטיובאפל פודקאסטגוגל פודקאסט וכו'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חושבים על שינוי קריירה?
קבלו ממני שיחת מיקוד ללא עלות
גילי פיינשטיין מאמנת לשינוי קריירה - רעיונות לשינוי

היי! אני מעלה לאתר שלי תכנים רבים בנושא קריירה ואפקטיביות בעבודה, שממש חבל לפספס!

מלא.י כאן את המייל שלך

וכך נוודא שתשמע.י ממני בכל פעם שתוכן חדש, מקורי ואיכותי יעלה לאתר. מבטיחה לא להציק יותר מדי 🤞
גילי 🙂

דילוג לתוכן