ההצלחה פנים רבות לה
פרק 2 – מה זאת ההצלחה עבורך

מרכיב חשוב בהשגת הצלחה בחיים העסקיים והאישים שלנו הוא הגדרת מטרות ויעדים. מחקרים שנעשו באוניברסיטאות יוקרתיות בארצות הברית וכן הפסיכולוגים אברהם מסלו, הרצברג ומקגרגור, היו כולם תמימי דעים: המצליחנים הם "מציבי מטרות סדרתיים".

מסתבר שכאשר מציבים מטרות ומדברים עליהן בקול רם, הדיבור מפעיל את התת-מודע, והוא זה שמפעיל אותנו וגורם לנו להפוך את המטרות למציאות. תת המודע עוזר לנו להיות מודעים יותר לגורמים שיכולים לסייע לנו בהשגת המטרות אליהן אנו שואפים. הוא מספק לנו רעיונות, מוטיבציה, תמריצים ותובנות. הוא גם מפעיל את האינטואיציה והיצירתיות שלנו לטובת השגת המטרה.

מחקרים רבים מוכיחים שאם בוחרים מטרה שיש בה תחושת משמעות או שליחות, המוטיבציה גדלה ומהווה את הדלק שעוזר לנו להשיג את היעדים שהגדרנו.
השאלה היא מהי הצלחה בעיננו ולא בעיני הסביבה?

כיצד נדע מהם היעדים והמטרות שימלאו אותנו בתחושת הצלחה?

אני ממליצה על שיטה שעובדת מצוין עבורי: לעצום עיניים ולדמיין סרט שבו אנחנו השחקנים הראשיים. לדמיין את הדרך, את הפעולות שאנחנו עושים שמובילות אותנו למטרה הרצויה, כולל כל הפרטים הקטנים.
כשמסיימים לדמיין, מתחילים להעלות על הכתב בצורה מדויקת ומפורטת את כל מה שראינו בסרט. הכתיבה מפעילה גם היא את התת מודע ויוצרת מחויבות לפעולה.
אם אנחנו מסוגלים לדמיין ולכתוב, אנחנו גם מסוגלים לבצע. נתחיל לפרק את המטרה הגדולה לרשימת מטרות ומשימות שירכיבו את התוכנית לפיה אנחנו צריכים לפעול.

סביר להניח שבסופו של דבר הרשימה תהיה מורכבת גם מיעדים שחשוב לנו להשיג באופן אישי וגם מכאלה שהוגדרו כחשובים ע"י הסביבה. מה שיסייע להצלחה שלנו הוא שהרשימה תשקף את מה שחשוב לנו, מה אנחנו רוצים להיות, לעשות או להשיג, ובתנאי שכל היעדים והמטרות שבחרנו הם בהלימה לערכים שלנו.

חשוב להגדיר מטרות ויעדים ספציפיים, ברורים ומדידים, כך שניתן יהיה לעקוב אחר ההתקדמות בכל שלב. חשוב שהמשימות יהיו מאתגרות, אבל גם ברות השגה. כאלו שיגרמו לנו מצד אחד לצאת מאזור הנוחות, לגדול ולהתפתח לתוכן, ומצד שני לא יגרמו לנו להתייאש.

איך מייצרים סטייט אוף מינד של הצלחה?

כדי להצליח לא מספיק לקבוע מטרות ויעדים וגם לא לבנות תוכנית. הדבר הבסיסי והחשוב ביותר הוא לייצר לעצמינו אווירה מנטלית שתאפשר לנו הצלחה. אווירה המורכבת ממספר מרכיבים:

הערכה עצמית טובה – הכרה בכישורים והיכולות שלנו, ומתוכם זיהוי הדבר שבו אנחנו רוצים ויכולים להצטיין.

נחישות – להיות בטוחים בדרך שלנו ולבצע פעולות עקביות ומתמשכות להשגת המטרה ללא לאות, תוך הבנה שקשיים הם חלק בלתי נפרד מהדרך. נחישות ודבקות במטרה יסייעו להתכונן לקשיים הצפויים ולמצוא דרכים להתמודד איתם במקום לפחד או להיכנע לכישלון.

סביבה תומכת – חשוב לדאוג שיהיו סביבנו אנשים ש"מרימים" לנו, שמאמינים בדרך שלנו, מעודדים אותנו וגם כאלה שיכולים לסייע לנו בדרכינו להשגת המטרה.
לא להקשיב לביקורת של אנשים שמפקפקים ביכולת שלנו להצליח, ללמוד להפוך אותם לרעשי רקע שלא מזיזים אותנו מה- CENTER שלנו.

מיקוד – חשוב להיות ממוקדים, להפנות את האנרגיה שלנו למטרות מוגדרות, לקחת אחריות על המעשים והתוצאות שלנו ולפעול כל העת כדי להפוך להיות האנשים שאנחנו רוצים להיות.
תרגיל מצוין שעובד עבורי, הוא להסתכל על עצמי במראה כל בוקר, במובן הפיזי וגם הרוחני, להזכיר לעצמי את המטרות שסימנתי, ולהחליט על הדבר האחד אותו אעשה היום בוודאות כדי לקדם את עצמי צעד נוסף לכיוון המטרה.

שמירה על בריאות הגוף והנפש – מחקרים מוכיחים שרמה נמוכה של סטרס, מאפשרת התמודדות עם אתגרים יומיומיים, וביצוע העבודה בצורה מאוזנת ומסורה, ואף מועילה לתוחלת החיים. איך עושים זאת? חיים ב"איקיגאי":

עיסוק באימון מוחי – פעילות שכלית, סקרנות ולמידה. התמודדות עם מצבים חדשים, למידת דבר חדש בכל יום, משחקים ואינטראקציה עם אנשים אחרים, הן שיטות למניעת הזדקנות המוח.

אימוני יוגה,
מדיטציה או מיינדפולנס.

ביצוע פעילות גופנית כמו הליכה יומיומית של 20 דק' לפחות, עליה במדרגות במקום במעלית, השתתפות בפעילות ספורטיבית קבוצתית. אכילה בריאה, השתתפות בפעילות חברתית או פעילות פנאי במקום ישיבה מול הטלויזיה, הקפדה על שעות שינה: 7-9 שעות, מעבר לכך תחושו מנומנמים.

משחק עם ילדים ו/או חיות מחמד.

גישה חיובית – שימוש בגישה חיובית ומודעות ריגשית להתמודדות טובה עם אתגרים, לא להיכנע לקשיים ומכשולים.

לא לשכוח לפרגן ולחגוג עם עצמינו (אפשר גם עם הסביבה) הצלחות קטנות לאורך הדרך.

אתם זוכרים לחגוג הצלחות קטנות? אם לא- כדאי שתתחילו.

בשורה התחתונה – אתם קובעים מהי הצלחה עבורכם. הצבת מטרות ויעדים הוא תנאי הכרחי להצלחה. צרו לכם את האווירה המתאימה להצלחה ומיצאו את הדרכים והאנשים שיוכלו להביא אתכם לשם. השגת ההצלחות שלכם ימלאו את חייכם סיפוק ומשמעות ויאפשרו לכם להמשיך בדרך שבחרתם, להשיג הצלחות נוספות ולא להתייאש.

מידי שבוע אני מעלה תכנים מעניינים על אנשים, קריירה ותעסוקה

מכיר מישהו שהמסר הזה יכול לעניין אותו? תהיה חבר ותשתף

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חושבים על שינוי קריירה?
קבלו ממני שיחת מיקוד ללא עלות

מזל טוב בחזקת 2

השילוב של ספטמבר ותשרי הם אצלי
מזל טוב בחזקת שתיים.

היום אני חוגגת יומולדת וגם שנה ראשונה כעצמאית.
שתי החגיגות בסימן התפתחות.

לכבוד יום ההולדת והשנה החדשה
עלתה לאתר שלי הרצאת הדגל "השינוי שלי ואני"

אתם מוזמנים לצפות בה
ולקבל בוסט של מוטיבציה לשנה החדשה.

גילי פיינשטיין מאמנת לשינוי קריירה - רעיונות לשינוי

היי! אני מעלה לאתר שלי תכנים רבים בנושא קריירה ואפקטיביות בעבודה, שממש חבל לפספס!

מלא.י כאן את המייל שלך

וכך נוודא שתשמע.י ממני בכל פעם שתוכן חדש, מקורי ואיכותי יעלה לאתר. מבטיחה לא להציק יותר מדי 🤞
גילי 🙂

דילוג לתוכן